2014. április 7., hétfő

Prológus



Prológus
„A naplemente is olyankor a legszebb, ha szabálytalan felhők borítják az eget, mert csak így mutatkozhat meg az a sok szín, amelyből az álmok és a versek születnek.”-Coelho

Felnéztem a naplómból, már esteledett. Halvány narancs és vörös különböző árnyalatai játszanak az égbolton. Imádom a naplementét nézni. Annyira megnyugtató, összecsuktam a könyvem, s hanyatt feküdtem. Szeretek lejárni a Sempione parkba írni. Meg nézni, ahogy a nap fénye csillan a parkban lévő tó sima víztükrén megcsillan. Felültem.  
Haza kéne már mennem, anyukámnak már biztos szüksége van a segítségemre. Nem vagyunk gazdagok, nevelő apukám a helyi jól menő focicsapat edzője, mellette boltot vezet, anyukám meg egy cégnél ügyintéző. De úgy alapból megvan mindenem, amire szükségem lehet.
 Most kezdtem az új naplóm, még csak sima lapok voltak benne. Az előzőt pár évvel ezelőtt tele írtam mindenféle gyerekes dologgal. Akkoriban úgy kezdtem: „Kedves naplóm...”
Hiszen, mindenki így kezdi… vagy nem?
~Kedves naplóm!~ bemutatkozzak? A fene is magamnak írom…~ Sophia Bertolucci. Milánóban élek, 16 éves vagyok. Félig magyar félig olasz vagyok. Ennek elég érdekes sztorija van. Anya 20 éves korában kijött egy egyhetes vakációra, Olaszországba és megismerkedett Lucio Bertoluccival, aki az apám, de egy éves koromban elhagyott minket egy másik nő miatt. Most, hogy belegondolok ez nem is érdekes… na, mindegy.
Azért apukámról is ragadt rám pár dolog, például, hogy nagyon nagyra nőttem. 173 cm magas vagyok. A szemem mogyoróbarna, akár apámé volt. Vagyis, én nemtudom, anya mondta, hogy hasonlítok rá. A fehér bőrt és a szőke hajam viszont anyukámtól örököltem. A fehér bőr, egy kicsit gáz, így a többi lány mellett, elég nevetségesen nézek ki, hogy míg ők gyönyörű barnasággal jönnek iskolába vissza ősszel, én vörösen és még szőkébben, mint ahogy elmentem.
Kezdetben emiatt ki is közösítettek. Egy barátnőm volt csak, Luisa. Őt már szinte testvéremnek mondhatom, 1.-s korunk óta ismerjük egymást,  de csak néhány éve vagyunk barátok. Ezt majd később. De annyit tudni illik, hogy ő is vállalta a száműzetést velem, mikor a többi lány bántott, kinézetem miatt, mert egy kicsit más vagyok, mint ők.
Később, mikor már kicsit nagyobbak lettünk, ők is alábbhagytak a piszkálódással, és jóban lettünk. Mert egy dolog összekötött minket. A zene. Erről elmesélek egy rövid történetet:
 Nemrégen történt ez az áttörés, egyik délután, Luisa meg én a kedvenc bandámtól, a 5 seconds of summetől énekeltünk egy dalt, a parkban, mert készültünk az énektanárhoz.
A wherever you are volt. És ők odajöttek hozzánk, hogy mi is 5sosFam-ok vagyunk, és innentől kezdődött a barátság (?)… Nemtudom, nem felejtek, de megbocsájtok…
Szóval a 5sos hozott össze bennünket velük. ~ beraktam a fülhallgatómat, és elindítottam ezt a számot, úgy kedvem támadt meghallgatni… napi 100x. Felcsendült az első akkord.
A szívem együtt lüktetett a zene ritmusával. Majd Luke elkezdte énekelni az első pár sort, s én automatikusan énekeltem vele…
„For awhile we pretended thet we never had to end it but we knew we’d have to say goodbye….”
Nem törődtem vele, hogy kik hallanak.
„ Torn in twoooo…and i know i shouldn’t tell you. But I just can’t stop thinking of you…
Wherever you are..youuu
Wherever you are”
 Magával ragad ez a dal akárhányszor meghallom, és olyankor mindig elképzelem, hogy Luke mellett állok a színpadon és éneklem vele együtt.

„ Úgy vagyunk a távolsággal, mint a jövendővel! Nagy, derengő egész nyugszik a lelkünk előtt, érzésünk elmosódik benne, mint a szemünk, és jaj! Vágyódunk egész lényünket odaadni, egyetlen nagy isteni érzés minden gyönyörével telítődni. –És jaj! Ha odasietünk, ha az Ott-ból Itt lesz, minden mindig ugyanaz, és benne vagyunk a szegénységünkben, korlátaink rabságában és lelkünk tovább eped az elillant enyhülésért.”-Goethe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése